Thursday, February 16, 2012

She is not single anymore!

"Salam"

" Kenapa tiba-tiba mesej ni?" mesej masuk tanda berbalas.

"Kenapa you buat I macam ni?"

"Sorry." balasnya ringkas.

"Saya tak sangka awak pilih dia :( "

"Saya suka dia, saya sayang dia!"

"Habis saya macam mana?" laju aku membalas.

"Awak? Cukup-cukuplah lah. Kita tak ada apa-apa lagi ok!"

"Awak.. awak tahu kan saya susah nak terima benda ni"

"Tolonglah jangan ganggu saya dan dia lepas ni lagi ok!"

"Awak...:( "


Tiada lagi mesej masuk, tanda berakhirnya sebuah perhubungan. Takdir tidak mengizinkan kami bersama. Sesungguhnya, perancangan manusia tidak sehebat rancangan Pencipta. Perit lagi memilukan, itu perasaan yang melanda hati guwa sekarang ni, tapi ini takdir yang harus aku tempuh. Tabah bro!


Ini kisah dgn cik awek yg paling cantik yang pernah guwa suka : LISA SURIHANI


**********************************

Tanggal 23 februari 2012 ni, awek pujaan guwa selama ni dah nak kahwin dgn mamat tuh! Arghh..tinggal 7 hari lagi! KECEWA. Siapa yang tak kecewa bila dengar pengumuman Lisa Surihani nak kawen dgn Yusry. Pakai pulak cantik-cantik, duduk dekat pelamin yang guwa impikan selama ini. Ingatkan kita bersama, namun, panas tak sampai petang, apa boleh buat!

 

Tiba-tiba muncul 1 soalan. 

"Malam Pertama"

Arrrggghhhh!!!!!!!!!!! cilake

Yuss.. guwa harap lu jaga awek kesayangan guwa tuh elok-elok. Sayang dia macam tatang minyak yang penuh ok? Jangan main-main tangan dgn dia! Guwa doakan korang bahagia sehingga ke akhir hayat. Dapat anak banyak-banyak.

Buat Lisa, saya harap awak bahagia bersama Yusry. Jadi Isteri yang solehah ye. Jangan sakitkan hati suami awak. Ingat pesan saya, perempuan yang dipandang mulia oleh lelaki ialah wanita yang menjaga akhlak, tutur kata, dan menjaga auratnya. Saya doakan yang terbaik buat awak.

Semoga pasangan ini kekal sehingga ke anak cucu. Tak pelah, guwa akan mengalah kali ini. Berdoa untuk kebahagiaan orang lain terutama orang yang kita sayang adalah perkara yang paling mulia jika boleh kita lakukan. Pahit, namun besar ganjarannya di sisi Pencipta.

Cerita di atas hanya rekaan semata-mata.

Sekadar menulis tentang artis kegemaran guwa. Gembira kerana dia akan mendirikan rumah tangga. Guwa memang minat Lisa Surihani! cara lakonan, perwatakan dia yang santun, dan tingkahlaku yang baik semamangnya diimpikan untuk dijadikan isteri bagi mana-mana lelaki. INI FAKTA.

Yuss, kalau tetibe ubah fikiran, bagi taw guwa cepat-cepat!! keh keh keh



p/s:
Lisa, i wish i will get your invitation card. I really want to see u. As a fan. Can I? Hehehe




3 comments:

eyqa amin said...

terimalah dengan hati yang terbuka, okeyh :p

Taufiq Jamal said...

kena ambil masa.. hehe:p

Anonymous said...

at last, hari ni lisa dah nikah dgn yusry. cian awak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...