Wednesday, April 20, 2011

Saya Pelajar IPG Kampus Bahasa Melayu.

“Guru umpama cermin kepada murid-muridnya. Dialah pantulan dari segala segi. Dialah paparan wajah-wajah gembira, sedih dan yang mengkagumkan dunia.”

PISMP Pengajian Sosial/PJ/BM.
(2011-2014)

Assalamualaikum.
Actually, nak join Sahabat Blog IPG nie lama dah, tapi oleh kerana kekangan masa, ruang dan waktu, jadinya baru skunk aku join. First of all, aku nak ucap Thanks to Mr Azman Roslan coz buat Sahabat Blogger utk student2 IPG cm kami nie. 

Kat IPG, aku ambil major: Pengajian Sosial.
Elektif 1: PJ
elektif 2: BM.

Kat sekolah nanti, aku akan mengajar mata pelajaran Sejarah dan Sivik, tp kalau kena posting sekolah yang tak cukup guru, kami memang ready nak kena ngajar apa2.... yang penting IKHLAS.. =)

pengalaman manis time jadi student kat IPG nie, bila kita gi sekolah untuk PBS/Prkatikum. Wah, murid-murid panggil kita cikgu!!. sweet~
Aku dah dapat rasa dah, time wat PBS kat SK Batu 10 Lekir, Sitiawan dulu. Nie antara pic aku dgn murid-murid:
Cikgu Taufiq nie handsome rr..hehe:P

pengalaman pahit, kalau duet elaun lambat masuk. Huh, boleh hangen 1 badan wOo. Asssignment lagi, dan yg paling pahit skali, time duet elaun tinggal cket coz dok beli brg jerk memanjang....hee~

Personal view about our educational system in Malaysia: 
We already had a high quality system. Just follow the flow. Jgn pasai politik punya pasal, pendidikan kita tergadai. To all the Trainee Teacher, we are the agen to CHANGE our people. Their mind set, knowledge, culture, and everything are such of our responsibilities. So, put it on your shoulder.

Sape2 nak join, mai kat site nie:

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...